nejčastější dotazy (fAq)
OBECNÉ DOTAZY
Proč bych měl/a využívat zprostředkovatelských
služeb Capellen Music
Production (CMP)? Nebylo
by pro mě
jednodušší kontaktovat nějaký orchestr, sbor či studio přímo?
Bezesporu by to nebylo jednodušší, ani levnější, natož pak
rychlejší. Jednoduše proto, že CMP je ve stálém kontaktu s
manažery, hudebníky i studii v České republice i na
Slovensku. Právě díky těmto vztahům můžeme nabídnout nejlepší
řešení za mimořádně příznivých finančních podmínek.
Proč bych se měl/a rozhodnout zrovna pro CMP? Čím se liší od
konkurence?
Předně je důležité, že CMP sídlí v České republice. Může tedy osobně dohlížet na
realizaci každého projektu od samotného počátku a dbát na každičký
detail - včetně např. personálního obsazení orchestru. Jakékoli přání
tak může
být okamžitě splněno. Za druhé: tým CMP sestává ze zkušených
aktivních hudebníků. Není proto třeba oddělovat problematiku hudební
od souvisejících záležitostí technických či finančních. Ušetříte si
tak spoustu času, peněz i případných nedorozumění, což není neobvyklé u projektů, na nichž
se podílí velké množství lidí.
ORCHESTRACE | ARANŽMÁ | KOMPOZICE
Jaký je rozdíl mezi orchestrací a aranžmá?
Orchestrace je v zásadě rozpis skladatelovy podrobné skici do
celistvé orchestrální partitury; obvykle vyžaduje úzkou
spolupráci skladatele a orchestrátora. Autor hudebního aranžmá se
zato při úpravě původní skladby řídí pouze svou fantazií, případně nástrojovým obsazením.
Skladatelova aktivní spolupráce se neočekává,
za určitých okolností však může být požadován jeho souhlas k úpravě
díla.
Jaké typy souborů akceptujete?
Nevhodnější formát pro orchestraci a aranžmá je datový soubor (MIDI)
s požadovanou hudbou; přesto, notový zápis anebo zvukový záznam jsou
rovněž přijatelné. V případě kompozice vše závisí na konkrétních
požadavcích zákazníka; pro scénickou hudbu a film obvykle postačí
scénář, případně video.
NAHRÁVÁNÍ
Jaká je obvyklá velikost orchestru |
sboru?
Pro oba platí:
- méně než 40 členů = komorní soubor
- 40-60 členů = malý symfonický
- 60-80 členů = standardní symfonický
- více než 80 = velký symfonický aparát
Jak dlouho trvá nahrávací frekvence? A kolik hudby lze
během hodiny natočit?
Standardní nahrávací frekvence sestává ze tří hodin natáčení,
mezi nimž jsou dvě patnáctiminutové pauzy. Obvykle lze počítat se 3-5
minutami hudby na 1 hodinu natáčení. To znamená, že na 1 natáčecí
frekvenci lze počítat s 9-15 minutami hudby. Uvedený propočet ale
hodně závisí na složitosti
partitury a požadované technologii nahrávání.
Je zde nějaká "minimální" objednávka?
Ano, minimální objednávka je jedna čtyřhodinová frekvence. Takto
získáváte plně přizpůsobitelnou velikost a nástrojové obsazení
orchestru/sboru ve Vámi požadovaném termínu. Pro případ menších
projektů či testovacího natáčení můžete zkusit náš nový program
FIVE MINUTE SYMPHONY.
Jsou nějaká obecná doporučení pro živou nahrávku?
Pro filmovou a populární symfonickou hudbu
točenou na clicktrack, stojí za zvážení možnost nahrávání po
sekcích. Tímto způsobem získáváte maximální kontrolu nad každou
jednotlivou stopou projektu, což oceníte při pozdějším mixu. Totéž
platí o bicích, harfě, klávesových nástrojích: natáčet tyto odděleně
od ostatních je často vůbec tím nejlepším možným řešením. Na druhou
stranu, pokud jde o klasickou kompozici či plně orchestrální
soundtrack, neexistuje lepší volba než natáčet celý ansámbl
(orchestr a/nebo sbor) současně.
Kolik mě to bude stát?
Pokud máte zájem o některou z námi nabízených služeb, kontaktujte nás, prosím,
nejlépe prostřednictvím e-mailu a my Vám zdarma vypracujeme cenovou nabídku
dle Vašich požadavků. Nezapomeňte uvést zejména
počet hudebníků a předpokládanou minutáž. Naše ceny jsou více než
příznivé. Navíc, s CMP vždy obdržíte několik
služeb zdarma jako bonus
- např. zpracování notových materiálů.
Můžete pro nás udělat položkový rozpis nákladů?
Také žádáte v restauracích po kuchaři recept?
Zcela vážně, kalkulace každého projektu je hodně složitá, ale i
soukromá záležitost - obzvláště, když většinu služeb získáváme za
neveřejné smluvní ceny.
Buďte si ale nicméně jisti,
že na tomto základě můžeme nabídnout nejlepší možný poměr
kvality a ceny i pro Váš projekt.
Jak je to s autorskými | interpretačními právy?
Veškeré smluvené ceny jsou konečné. Za pozdější užití díla,
jeho veřejné šíření či vydávání již nebudete platit žádné další licenční
poplatky.